About

 

The young and up-and-coming womenswear brand ‘SANDER BOS’ was founded by designer Sander Bos, at age 22. Sander Bos was born and raised in Hasselt, Belgium, afterwhile moving to Antwerp to graduate from his master, in fashion design,  at the Royal academy of fine arts Antwerp. He always had a close connection to art, this still is the main inspiration and goal to create with the brand. Innovation and creativity have been the building blocks of the brand.

The vision and goal of the brand is to challenge the borders of fashion and the way we see clothing. To use clothing as a language we all speak and understand. The label features womenswear which mix couture and street wear. The independent label was founded by young people and was founded for young people.

 

La jeune marque prometteuse de vêtements pour femmes ‘SANDER BOS’ a été fondée par le styliste Sander Bos qui était alors âgé de 22 ans. Sander Bos est né et a grandi à Hasselt, en Belgique. Il a ensuite rejoint Anvers pour obtenir son master en stylisme à l’Académie Royale des Beaux-Arts. Il a toujours été très proche de la création artistique qui reste la principale source d’inspiration et l’objectif de la marque. L’innovation et la créativité en sont les piliers.

La vision et l’objectif de la marque sont de défier les limites de la mode et notre façon de percevoir le vêtement. Elle ambitionne d’utiliser le vêtement comme un langage parlé et compris universellement. La marque propose des vêtements pour femmes qui associent haute couture et streat wear. La marque indépendante a été fondée par et pour des jeunes.

 

Modeontwerper Sander Bos richtte het nieuwe, steeds populairdere merk voor dameskleding ‘SANDER BOS’ op toen hij 22 was. Sander Bos is geboren en getogen in Hasselt (België), maar hij verhuisde naar Antwerpen om zijn masterdiploma als modeontwerper te halen aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten. Hij was altijd al gepassioneerd door kunst en vindt hierin nog steeds zijn grootste inspiratiebron en creatieve doel. Innovatie en creativiteit zijn de bouwstenen van het merk.

Het kledingmerk heeft een duidelijke missie: de grenzen van mode verleggen en de manier waarop we naar kleding kijken vernieuwen. Maar ook kleding gebruiken als een taal die we allemaal spreken en begrijpen. Het merk maakt damesmode waarbij couture en casual in elkaar overvloeien. Het onafhankelijke merk is opgericht door en voor jonge mensen.

Advertisements